Podle odhadů by růst světového trhu s elektrickými autobusy v letech 2017-2015 měl překročit 30 pro-cent. ABB jako přední společnost zabývající se vývojem inteligentních nabíjecích systémů je na tento trend připravena.

Ve dnech 20. až 23. března společnost ABB představí na svém stánku číslo 4.08 v pavilonu P areálu BVV nejnovější řešení pro nabíjení elektrických autobusů, přičemž technologie příležitostného nabíjení OppCharge bude v České republice představena vůbec poprvé.

Elektrobus se nabije za 6 minut
Technologie ABB umožňuje vysoce výkonné nabíjení na principu otočeného pantografu, jenž je součástí nabíjecí infrastruktury. Díky krátké době nabíjení (typicky 3–6 minut) lze tento systém snadno integro-vat do stávajícího provozu, v jehož rámci jsou nabíjecí stanice umístěny v konečných zastávkách.

Tato flexibilní a standardizovaná platforma je založena na stávajícím protokolu CCS a umožňuje nabíjení jedno a dvoupatrových autobusů podporující daný standard. Zajišťuje spolehlivý provoz elektrických autobusů v rámci města s minimem baterií na palubě, což snižuje hmotnost vozidel a zvyšuje přepravní kapacitu.

Nabíjecí stanice pro těžká vozidla jsou součástí portfolia digitálních řešení ABB AbilityTM, založeného na cloudové platformě. Ta umožňuje vzdálené řízení , diagnostiku a zajištuje spolehlivou infrastrukturu. Udržitelná dopravní řešení bez nadzemních trolejí jsou velmi atraktivní i díky své schopnosti flexibilně reagovat na potřeby provozovatele včetně možnosti změny trasy linky.

ABB Smart Charging Solutions

Úspěšné projekty v Belgii, Velké Británii nebo Německu
Tento typ standardizované infrastruktury přináší provozovatelům značné finanční úspory. Významná část nákladů na provoz je převedena z vlastních vozidel do pevné infrastruktury, kterou vozidla sdílí a to včetně zmíněných nákladů. S každým dalším vozidlem se tak stává celý systém více efektivní. Takový přístup je udržitelný jak z hlediska provozního, tak i ekonomického, jak potvrzují řešení, která již ABB dodalo do řady zemí včetně Belgie, Lucemburska, Velké Británie, Německa a Švédska.

Text nevyjadřuje názor redakce